Høyanger kommunale kino har eksistert sidan 1987 da kommunen tok over kinodrifta frå Folkets Hus Kino. Det har vore kino i Høyanger sidan 1917, og kulturinstitusjonen med den lange historia har overlevd både teknologiske omveltingar og nedgong i folketalet.
Men kinobesøket har gått ned dei siste åra, både for kinoen i Høyanger, og generelt. På landsbasis blir det no løyst 25 prosent færre kinobillettar enn det vart før koronapandemien. Strøymetenestene sine inntog har gjort kinoane mindre relevante, men film er framleis best på kino, og det er og ein ting strøymetenestene ikkje kan erstatte, nemleg den sosiale opplevinga av å sjå ein film saman med mange andre. – Funksjonen til kinoen er kanskje litt annleis i dag enn den har vore tidlegare, og da må vi som driv kinoar også henge med på i utviklinga og lage eit tilbod som kinogjengarane ønsker og har utbytte av. Det seier einingsleiar for kultur og mangfald i Høyanger kommune, Jeanette Wølke Friis Walsvik. Ho har ansvaret for Høyanger kommunale kino, og har lyst til å gi kinoen ein oppsving. Hennar teori er at kinoen kan bli ein enda meir relevant sosial møteplass for folk i alle aldrar. – Det gjer noko med oss når vi samlast og opplever noko saman. Vi jobbar derfor no med å lage til ei brukarundersøking der vi vil spørre innbyggjarane i Høyanger om kva ønsker dei har for kinoen sin, slik at vi kan tilpasse vår tilbod på ein måte som passar kinogjengarane best.
Glamorøs premiere
Og apropos møteplass. Walsvik og medhjelparane hennar nytta fredag premiera på «Bridget Jones: Mad About the Boy» til å nettopp lage ein sosial møteplass. Med ein flott dekorert festsal utanfor storsalen der kinoen held til vart den rette premierestemninga sett, og dei som ville på kino denne kvelden fekk ein ekstra god grunn til å gå utover sjølve filmen. Det hadde tydelegvis ein effekt, for publikum – hovudsakleg kvinner – strøyma til, og både latteren og praten sat laust hos dei som hadde entra festsalen på den raude løparen.